Veelgestelde vragen

Welke zorg krijg ik in zorghotel De Kim?
Wat is het behandelingsniveau van de zorg in De Kim?
Kan ik ook ’s nachts worden verzorgd in De Kim?
Wat kost een kamer in zorghotel De Kim?
Wat is er bij de kamerprijs inbegrepen?
Is er een kamer vrij in De Kim?
Mag mijn bezoek altijd langskomen in De Kim?
Ik wil langer verblijven in De Kim, kan dit?
Mag mijn partner ook verblijven in het hotel?
Moet ik een tafel reserveren in het restaurant van De Kim?
Mag mijn huisdier mee naar Zorghotel De Kim?
Wat moet ik voor de zorg betalen?
Hoe word ik lid van WIK?
Hoeveel korting krijg ik als ik lid word van WIK?

 

Welke zorg krijg ik in zorghotel De Kim?

De Kim biedt verschillende mogelijkheden voor een tijdelijk verblijf. Het kan gaan om:

  • Herstelzorg: herstellen na een ingreep, operatie of behandeling;
  • Revalidatiezorg: door onder andere revalidatiefysiotherapie. De Kim is echter geen revalidatiecentrum;
  • Mantelzorg: met een verblijf in De Kim nemen we de zorg voor gezonde maaltijden, de was, sociaal contact en andere taken over van de mantelzorger;
  • Respijtzorg: de mogelijkheid voor mantelzorgers om even op adem te komen in De Kim waarbij onze medewerkers de mantelzorg tijdelijk overnemen;
  • Preoperatieve zorg: aansterken voorafgaand aan een operatie om zo sneller te herstellen; Better in, better out;
  • Preventiezorg: zorg op het gebied van algehele gezondheid, fit blijven en lifestyle;
  • Vakantie(zorg) – een vakantieverblijf al dan niet met zorg.

Wat is het behandelingsniveau van de zorg in De Kim?

In de Kim bieden we laag tot midden complexe zorg. Dit is vergelijkbaar met de zorg die de Wijkverpleging biedt. We schakelen specialisten in wanneer dat nodig is, bij voorbeeld bij complexe wonden. Er zijn 24 uur per dag zorgmedewerkers aanwezig, van verzorgenden 3 IG tot en met HBO verpleegkundigen en wijkverpleegkundigen. Er is geen arts aanwezig. In acute situaties schakelen wij met 112. Als de zorgvraag van een gast gedurende het verblijf zwaarder wordt en wij niet meer de juiste zorg kunnen bieden, ondersteunen wij u bij het vinden van een geschiktere zorgaanbieder. We kunnen overplaatsing helaas niet garanderen.

Kan ik ook ’s nachts worden verzorgd in De Kim?

Gedurende de nacht werken wij met een slaapdienst. Er is dan de hele nacht op basis van oproep voor medisch noodzakelijke zorg een zorgmedewerker aanwezig. Onze gasten kunnen als dit nodig is de zorgedewerkers oproepen. In praktijk gebeurt dit soms gedurende de eerste nacht of bij een incident.

Wat kost een kamer in zorghotel De Kim?

De tarieven zijn afhankelijk van het type kamer, de ligging hiervan en of u wel of geen lid bent van vereniging Willen is Kunnen. Via deze link kunt u de kosten voor uw verblijf eenvoudig berekenen. U kunt ons ook altijd mailen via info@zorghoteldekim.nl of bellen op 071-6340730.

Wat is er bij de kamerprijs inbegrepen?

Onze tarieven zijn op basis van volpension en koffie en thee zijn inbegrepen. Voor roomservice brengen wij de eerste 3 dagen geen extra kosten in rekening. Ook bieden we binnen het tarief activieiten zoals Music Monday, creatieve workshops en lezingen.

Is er een kamer vrij in De Kim?

Voor actuele beschikbaarheid kunt u te allen tijde bellen met 071-6340730.

Mag mijn bezoek altijd langskomen in De Kim?

Uw bezoek is van harte welkom gedurende de dag en avond en kan met u gebruik maken van het restaurant.

Ik wil langer verblijven in De Kim, kan dit?

Verlenging van uw verblijf is mogelijk indien de kamer beschikbaar is. Daarnaast is het belangrijk dat het Zorgteam hier akkoord op geeft.

Mag mijn partner ook verblijven in het hotel?

Het hotel beschikt over een aantal 2-persoonskamers (ensuite of gezamenlijk op de kamer). Hier kunt u verblijven met uw partner of mantelzorger.

Moet ik een tafel reserveren in het restaurant van De Kim?

Voor gebruik van de dagelijkse maaltijden is het niet nodig om te reserveren. Als u bezoek wilt meenemen naar het restaurant verzoeken wij u vooraf te reserveren. In de zomer is reserveren ook aanbevolen, met name voor het terras.

Mag mijn huisdier mee naar Zorghotel De Kim?

Huisdieren zijn uitsluitend in uitzonderlijke gevallen toegestaan en als het hulphonden betreft. U kunt hiervoor een verzoek indienen bij de directie via info@zorghoteldekim.nl 

Wat moet ik voor de zorg betalen?

De zorg die u in De Kim ontvangt valt onder de basisverzekering en wordt volledig vergoed. De wijkverpleegkundige indiceert de zorg, zij kijkt samen met u welke zorg u nodig heeft. Heeft u een WLZ indicatie, dan is het belangrijk dat u dit ruim voor uw verblijf aangeeft zodat wij een onderaannemingsovereenkomst kunnen sluiten met uw huidige zorgaanbieder. Voor specifieke zorgaspecten kan het zijn dat uw aanvullende verzekering deze dekt. Dit wordt altijd vooraf met u doorgenomen.

Hoe word ik lid van WIK?

U kunt u in het hotel aanmelden tijdens uw verblijf en geniet dan direct van een korting. U kunt hier het aanmeldingsformulier invullen: https://www.wikvitaal.nl/lid-worden/

Tot slot kunt u altijd bellen met onze front office op 071-6340730.

Hoeveel korting krijg ik als ik lid word van WIK?

De korting hangt samen met het aantal jaren dat u lid bent van de vereniging WiK. De korting gaat in na 1 jaar lidmaatschap en loopt op van 30% tot 70% bij 15 jaar lidmaatschap of meer.

Blijf in contact
met Zorghotel De Kim!

Wees als eerste op de hoogte van onze arrangementen, uitbreiding van onze services en meer.

Door mij aan te melden, ga ik ermee akkoord dat Zorghotel De Kim mij e-mails stuurt met nieuws en aanbiedingen. Ik kan mij ten allen tijden afmelden. Ik heb de privacyverklaring van De Kim gezien.

Wacht!

Niet gevonden wat je zocht? Vraag het ons. Wij helpen je graag.

×